Selecteer een pagina

Retourneren en ruilen

Retourneren en ruilen

Kan ik een artikel retourneren of ruilen?

Ja, u heeft een zichttermijn van 14 dagen. Mocht een artikel niet overeenkomen met uw verwachting dan kunt u deze naar ons terugsturen. U heeft een zichttermijn van 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van de door u bestelde artikelen. Tijdens de zichttermijn heeft u een herroepingsrecht, waarbij u de mogelijkheid heeft om zonder enige verplichting de ontvangen artikelen te retourneren. Dit kan als volgt:

–       U maakt gebruik van het, in de schoenendoos bijgeleverde retourlabel en geeft het pakketje af bij een PostNL, postkantoor of servicepunt. De verzendkosten voor retourneren en ruilen zijn voor rekening van de klant.

Bij de retourzending dient u het retourformulier ingevuld mee te zenden. Deze hebben wij al grotendeels voor u ingevuld.

Na ontvangst van de retourzending zal het aankoopbedrag exclusief eventuele verzendkosten binnen 5 werkdagen (in ieder geval zo spoedig mogelijk, uiterlijk 14 dagen na ontbinding) terug worden gestort op de bankrekening die u gebruikt heeft bij de aankoop. Het terugsturen van het pakket is bij ons altijd voor rekening van de klant (behalve natuurlijk indien het een mankement betreft). Indien het artikel beschadigd is, zullen de kosten hiervan bij u in rekening gebracht worden.

Tijdens de zichttermijn dient u zorgvuldig om te gaan met de artikelen en slechts in die mate te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u de ze artikelen wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, kunt u het bestelde met alle geleverde toebehoren in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) aan ons te retourneren zoals hiervoor omschreven.

Indien u een andere maat of kleur wenst, kunt u een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.

Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het misschien gebeuren dat u na aankoop een materiaal of productiefout ontdekt. Wij raden u dan ook aan de geleverde schoenen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en indien nodig zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen:
Donjacour Schoenen

Tel:  06 – 55160238

Waarom moet ik de verzendkosten van de retourzending betalen als ik een artikel omruil?

De verzendkosten komen bij retourzendingen altijd voor rekening van de klant. Gezien de marge op de schoenen kunnen wij het ons niet permitteren ook de verzendkosten bij een retourzending voor onze rekening te nemen. Ervaring heeft ons geleerd dat er veel meer schoenen besteld worden met het doel een deel te retourneren. Het gevolg is dat wij de schoenen langer kwijt zijn (en dus niet kunnen verkopen) en geconfronteerd worden met veel hogere kosten. De consequentie zou vervolgens zijn dat de schoenen aanzienlijk duurder worden en dat is uiteraard niet de bedoeling.